lørdag den 31. august 2013

En smuk dag

 
Tusind tak for alle jeres kommentarer på mit indlæg i går. Det varmer rigtig meget.
 
I går gik flaget på halv her i haven og vi drog til Tårnby kirke på Amager, hvor min mormor skulle begraves.
 
Det var en meget smuk begravelse som min mormor havde planlagt.
 
Lige siden min morfar døde fra 11 år siden, har vi vidst at mormor ville i graven samme sted som ham.
og hjemme i hendes samlebog lå hendes liste med ønsker til sange. (min onkel havde haft en lille udfordring med at finde den, da hun pludselig havde lagt den et nyt sted.. ;o) )
 
Kirken var smuk, med mange blomster. Vi var omkring 70 personer i kirken, så der var mange som ville sende hende videre på hendes sidste rejse.
 
Min onkel holdt en smuk tale om min festglade mormor. Det var dejligt at det var alle de gode minder han hev frem, men også hårdt da han bl.a. talte om tabet af min mor, fra mange år siden.
 
Alle sangene blev støttet op af kirkens orgel samt en trompet.
Min mormor havde nemlig ønsket at kisten skulle bæres ud til "Ave Maria" spillet på trompet.
 
Kisten blev båret ud af børn, børnebørn og oldebørn. Jeg er så glad for at jeg kunne klare at være med til at bære (jeg gik i midten og havde et par stærke"drenge" foran og bagved. )
 
Efter begravelsen var vi samlet til kaffe og kage og gode minder.
 
Inden vi kørte hjemad var jeg lige et smut forbi gravstedet for at se alle blomsterne. De dækkede smukt den nygravede jord.
Hjertet var fra os og mine søskende.
 
Da vi kom hjem, troede jeg at tårerne var brugt.. Men nej, for da vi åbnede postkassen lå der en  uventet pakke.
Anne-Sofie med bloggen Fingernem havde sendt mig en hilsen med god bedring og 2 par smukke øreringe.
puhh hvor blev jeg rørt. Jeg har aldrig mødt Anne-Sofie og vi kender kun hinanden lidt i gennem bloggene.  
 
 
 
Tusind tak Anne-Sofie.
 
 
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Lyder som en smuk smuk afsked, jeg kondolerer endnu engang og jeg er helt sikker på din mormor må smile oppe fra sin stjerne på himlen :)

    Og hvilken fantastisk tanke af Anne-Sofie og super fine øreringe :)

    Smil

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. :-)

      Ja jeg blev også meget rørt. Og faktisk kommer der et indlæg en af dagene om endnu en gave fra blogland. Jeg bliver så rørt af kommentarer og gaver

      Slet
  2. Det gør mig ondt at høre om din Mormor.
    Jeg husker godt da du lavede indlægget om hendes fødselsdags kage.
    Det var en smuk afsked I tog med hende i lørdags. flot at du havde kræfter til at gennemfører sådan en følelsesladet dag oven i dine operationer.
    Sender dig en masse varme tanker i denne svære tid.

    Jeg har desværre ikke kunne skrive til dig før i dag, da vi har været uden internet og jeg ikke kunne kommentere indlæg fra mobilen.

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak linette. Det var et meget stort behov jeg havde.. At kunne deltage i begravelsen..

      Jeg kender godt til problemer med kommentarer.. Jeg har samme problem fra mobilen når jeg læser via bloglovin :-(

      Slet
  3. Åh, for søren da Linda, jeg har været helt fraværende, men kom lige forbi, og sidder nu og tuder over dit forrige indlæg - det gør mig ondt at høre :-( Hun lyder til at have været en helt fantastisk mormor!

    Så fine øreringe Anne-Sofie har sendt dig, sikke en uventet og dejligt overraskelse. God bedring med helbreddet - jeg var forresten forbi for at linke til dig, gennem et indlæg jeg stykker sammen om dit dukkehusmad. Håber snart du har tid og energi til kreativiteterne igen, indtil da, vær god ved dig selv.
    Kram Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak trine. :-) mormor var et fantastisk menneske, men med 90 år på bagen, så har hun klaret sig godt. :-)

      Ja det var en dejlig overraskelse. :-) tak for et meget flot indlæg. :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...