onsdag den 27. august 2014

Ferie i Sønderjylland #2

2. del af ferien
Torsdag var vi en tur på Rømø strand og samle muslinger.
Og forsøge at sætte drage op.
 
Og så var vi en tur på et besøgslandbrug med mange køer.
Vi fik set hvordan de malkede, vi fik klappet både store og små, Og Casper gjorde store øjne da han så at kalven "snuppede" mors finger.
Til sidst fik vi smagt den friske mælk.
 
Det var en stor oplevelse for os alle. Stedet kan virkelig anbefales, hvis man er på de kanter.
Det ligger i Bredebro og hedder Søndergaarden.
 
  
Alle 3 unger var de så heldige at få en lille taske med forskellige ting i. Der var en lineal, en badget og en beholder hvor de kan piske deres eget smør.
 
Den taske og indhold har virkelig haft en stor betydning for dem.
Kaja og Casper legede mælke lege hele aftenen.. Klemmer var mælkekartoner mv.
 
 
 
 
Fredag var det silende regn næsten hele dagen, så den brugte vi nær sommerhuset .
 
Vi havde udsigt til vadehavet, så selvfølgelig var vi et par ture ud til vandet.
Den ene gang forsøgte vi at tage den direkte vej.. Det blev gennem rigtig meget siv.. og da vi kom derud.. Så sad vi fast i smattet..
 
 
Vi studerede skyer og prøvede at se hvad de lignede.
 
Og til sidst får I lige et billede af mit ferieprojekt.. mit første strikkeforsøg siden folkeskolen.. Jeg skal nok vise det endelige resultat frem, når jeg bliver færdig..
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Dejlig familiehygge, dejlige billeder ... og jeg har gættet dir strikke projekt, det er hyggeligt, ikke ?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...