torsdag den 13. september 2012

Tøj får nyt liv

Jeg har arvet en del tøj til Casper, men jeg synes at noget af det trængte til nyt liv.
Så jeg ville prøve at farve det. Jeg valgte et lidt bredt udsnit i både farver og stoffer for at se hvordan farven virker.
Den pink body og den lyserøde body har været Kajas og det samme gælder de hvide bukser.

 
Ind i maskinen med tøjet sammen med farve og salt
 
Ud af maskinen kom :
 
Jeg er faktisk rigtig tilfreds med resultatet. Den pink body er blevet lilla, så den er ikke til Casper, men alt det andet er blevet rigtig fint og jeg synes faktisk at det virker rigtig godt at syningerne træder frem fordi det er polyestertråd.
 
Jeg skal lige have fikset en lille løsning på den body der engang var lyserød, for trykknapperne på skulderen er selvfølgelig stadig lyserøde.
 
Men faktum er i hvert tilfælde at det ikke er sidste gang at jeg leger med farve på tøj.
 
Mens tøjet var i maskinen, gik jeg en tur med Casper i barnevognen og droppede lige ind i Kirkens korshær. Jeg skulle egentlig ind og se om de havde nogle seler, da jeg skulle bruge spænder til et par sutte-snore. Det havde de ikke, men istedet kom jeg hjem med 2 forskellige juniordynebetræk med Bamse og kylling, samt et lagen med Bamse og kylling.
Armbåndet med perler, røg også med, da jeg tænker at perlerne kan bruges som pynt på et tidspunkt. De er ret fine og klare i farverne og hullerne er store så der kan gå en kraftig elastik igennem.
 
 
Sengetøjet er klart et bevis for Blogverdens indflydelse. For et par måneder siden ville jeg aldrig have overvejet at smide det i kurven. Og nu synes jeg bare at jeg var super heldig.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...