tirsdag den 28. maj 2013

Barnedåbskage med elefanten Bodil.

 
Jeg har haft tralvt i køkkenet denne weekend. Det blev til 3 kager.
 
Bastians forældre havde spurgt om jeg ville lave dåbskage til hans barnedåb. 75 personer skulle der laves kage til.
 
De ville gerne have chokoladekage-bunde og vaniliecreme med friske jordbær og chokoladestykker.
 
Vaniliecremen drillede desværre en hel del og kombineret med de friske bærstykker, havde den svært ved at holde formen.
Jeg måtte smørre kagerne op med et forholdsvis tykt lag frosting inden jeg betrak den med fondant.
 
selvom den stod i en del timer, kunne jeg godt mærke at den ikke var så stabil som kagerne normalt er, og kagerne var blevet bredere end selve fadene. (jeg har kageplader lavet af plexiglas, så det er nemt når de skal stå oven på hinanden)
 
Så derfor måtte de 2 nederste kager have lidt hurtig pynt på oversiderne, og så måtte jeg anbefale dem at lade dem stå ved siden af hinanden istedet for at lave den som en 3 etagers kage.
Heldigvis havde de ikke haft nogle specielle ønsker om at det skulle være i flere etager.
 
Bastian er rigtig glad for sin rangle med elefanten Bodil, fra Lilleper. Så jeg pyntede kagen med en Bodil elefant, en sovende baby, en hagesmæk og en dåbskjole.
På siderne af de store kager, (altså de 2 der skulle være nederst) havde jeg lavet toge med Bastians data.
 
Jeg synes det er så hyggeligt når de forskellige fødselsdata står på kagen.
 
Det er første gang at Bastians forældre og familie skulle smage mine kager.  
Men allerede igår aftes fik jeg en besked, om at de havde smagt dejligt. Så det var jo skønt.
 
Bastian er barn i min tidligere svigerfamilie (det er mere end 10 år siden at jeg var gift i den familie, men har stadig kontakt da jeg jo ser min dejlige bonusdatter) .  
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Det var ærgerligt, at det drillede - men hvor er kagerne dog flotte! Min store pige er meget meget vild med Bodil Kjær, og har da også sin egen elefant hun kan trække rundt med. Hun ville elske din kage! :-)

    SvarSlet
  2. Flotte kager! Og hvor er elefanten bare skøn.

    Der er ikke noget værre, end når fyldet driller. Det er en at de få ting der kan få mit p.. i kog. (Til dagligt er jeg en ganske rolig person) :)


    SvarSlet
  3. Sikke nogle fine kager! :-)
    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
  4. Arhmen altså - du er da bare for sej - de er SÅ flotte!
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  5. SÅ flot kage, Linda!! Den der Bodil sidder lige i skabet, well done. Og uhm, de lyder lækre, de kager (også uden at være i etager ;-)).

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...