mandag den 1. juni 2015

Et Koralfarvet sæt

 
Forrige fredag var jeg i Stof og Stil med Linette og vi faldt for den flotte koralfarvede blonde.
Men. men... jeg skal ikke sy noget til mig selv i den farve.. for så kan jeg vidst rende rundt og sige ØF ØF.. for min røde hud og den farve.. så ville jeg vidst være en "fiks" ØFFE-gris.
 
 
Men blonden skulle i kurven, så den blev købt til en bluse til Kaja.
Blusen er syet efter et mønster fra Alt om Håndarbejde.
Jeg har syet den i en orange viskosejersey (fra min restekurv)  og så har forstykket fået blonden udenpå.
 
 
I halsen valgte jeg et stykke af viskose-jerseyen, og så er den lavet en smule bred og løs, da jeg syntes at det fungerede bedst til denne.
Det er bestemt ikke sidste gang at jeg har lavet en bluse til hende, i det mønster.
 
Bukserne er også et nyt mønster jeg har afprøvet.
Det er fra Ottobre 1/2015.
Jeg har syet bukserne i en grå tynd isoli fra Stof og stil og en koralfarvet rib.
 
Jeg har brugt en pyntesøm ved lommer og ved løbegangen.
Jeg har lavet en smule om på mønstret da jeg ikke helt forstod arbejdsgangen.
Men jeg er rigtig godt tilfreds med bukserne og det er Kaja også.
 
 
 Lommerne stritter en smule, men til disse bukser synes jeg at det er ok.
og Kaja har allerede bestilt flere bukser med bindebånd og med lommer.








2 kommentarer:

  1. Lækkert sæt hun har fået.
    Jeg er også vældig glad for min bluse :)

    Kh. Linette

    SvarSlet
  2. ja det er blevet lækker... :o) Bukserne jeg syede nede hos dig (dem der skulle passe til blusen..) de er for lange, så jeg skal lige have lavet dem om.. Men så kan blusen bruges til flere par.. skønt.. :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...