torsdag den 4. oktober 2012

Blødt og behageligt

 
Jeg ligger syg herhjemme. Stemmen er næsten væk og jeg snøfter og hoster hele tiden. Det er ufedt, især fordi jeg lige er startet på job fra 2 uger siden, efter endt barsel.
 
Jeg er ikke så god til bare at sidde helt stille, så da jeg havde sovet og slappet, drukket meget varmt te og var blevet rastløs fik jeg sat mig lidt ved maskinen.
 
Det endte ud i dette lune sæt til Kaja.
Det er syet i sort isoli, orange rib og så en lille stump af en jersey som jeg købte i fra et halvt år siden, men som stadig ligger og venter på at jeg tager mig mod til at sy en kjole i det. Jeg ved ikke hvorfor jeg har den forbeholden mod jersey. Men nu må jeg da snart gøre noget ved det.
 
Sættet er dejligt blødt og behageligt. Bukserne er syet ud fra Mini kreas mønster på posebukser, og blusen er en tilrettet udgave af Minikreas hættetrøje. Den er gjort 5 cm kortere end på mønstret og så har jeg lavet halsudskæringen mindre da jeg ikke ville have hætte på sættet.
 
Det bliver bestemt ikke det sidste sæt jeg laver af den slags, for Kaja elsker at have det på og jeg synes faktisk det er ret sød med joggingsæt til hendes størrelse.
 
Jeg købte en meter sort isoli, og det var lige præcis nok til dette sæt i str. 92 samt til et par bukser mere. (nu skal jeg bare finde ud af farven på ribkanten på det næste par. )
Men så var der altså heller ikke meget mere stof tilbage (Måske der lige ville være nok til en næse-varmer)
 
I får også lige et billede af sættet in action.
Hun står og danser og synes altså at det ene bukseben skal sidde ved knæet :o)
 
 
 
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Tak. :-) det er sjovt så hurtigt de lærer forskellen på tøj. Når hun får en kjole på, drejer hun rundt og da hun fik sættet på idag, skulle hun løbe stærkt :-)

    SvarSlet
  2. Super skønt sæt!
    Jeg må prøve at sy trøjer igen, men er desværre ikke så god til det :-(

    SvarSlet
  3. Hvor er det/hun bare fin! Håber du har det bedre nu:-)

    SvarSlet
  4. Boselade: tak. :-)jeg har haft det lige sådan, jeg har svært ved at få halsåbningen god. Men nu har jeg besluttet mig for at jeg må prøve og prøve indtil jeg får tegnet det bedste mønster uden hætter :-)
    Oline art: tak. Jeg er desværre stadig ikke helt på toppen men har det god bedring. Tror det er arbejdsbakterier:-) velkommen til, dejligt at du vil læse med her

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare et fint sæt, og hvor klæder det bare Kaja rigtig godt!:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...