onsdag den 26. december 2012

Jul

Rigtig Glædelig jul til jer alle.

Jeg vil lige vise lidt billeder af julen hos os.


Lørdag den 22. dec, fik vi endelig juletræet indenfor. Om aftenen inden Kaja skulle sove, fik hun lov at sætte stjernen på, og så aftalte vi, at pynte juletræet når hun vågnede den 23.

Det kræver lige lidt overvindelse fra min side, at jeg ikke selv kan styre pyntningen, men jeg må jo indrømme at jeg er blevet en blød mor og det var dødhammerende hyggeligt at pynte træet med hende, selvom det betød 3 julekugler på samme gren og sutter imellem grenene. (Sutterne fjernede skrubben selv igen)


Min julepynt er meget traditionel, men vi har tilført et par meget personlige ophæng.
Hos os betyder vores hunde rigtig meget, både for børn og voksne og de danser fint med rundt om juletræet hver år.
Fra 3 år siden måtte jeg sende min elskede Lady i hundehimlen, den 22. december. Det var samtidig første jul hvor Søren og jeg var kærester. Så vi startede en ny tradition med at hænge hundetegn på vores juletræ. Så er vores himmelhunde også med. Søren forældre og bror hoppede med på ideen, så indtil i år har vi haft 3 hundetegn hængende. i år blev samlingen desværre udvidet med 2, idet vi måtte sige farvel til gamle Hugo i sommers og Hippie kom også på træet selvom hun heldigvis lever og har det godt.  Men hun måtte jo omplaceres pga uro i flokken.
Børnene herhjemme synes det er hyggeligt at lede efter hundeskiltene på træet og samtidig leder de efter deres egne lysholdere fra Georg Jensen. Vi har nemlig sørget for at have alle lysholderne fra de år hvor børnene er født.
Det krævede godt nok at vi måtte på antikmarkedet sidste år, for at finde lysholderne fra 1992 hvor Jeannie er født.
Min største bonusdatter (fra mit første ægteskab), er født i 1989 og dengang lavede de desværre ikke lysholderne, så jeg må udtænkte hvad jeg kan finde på, for at få hende med på træet også. :o) (det er hende som er gudmor til Casper)


 
Julebordet i år, blev holdt i hvidt og guld.
Bordet blev pyntet om morgenen, inden jeg tog en tur på kirkegården sammen med Kaja og Casper, for at tænde lys for deres engel-mormor. Min mor døde fra 24 år siden, og det har været en fast tradition at jeg har været på kirkegården juleaften, for at sætte lys ved de unævntes grav, hvor hun ligger.  
Jeg må indrømme at jeg kneb en tåre da vi gik derfra og Kaja vendte sig og vinkede og sagde Hej Hej Engel-mormor..
 
I daglig tale er det ikke min mor der omtales som mormor, for børnenes mormor er min far mødte et års tid efter min mor døde.
 
 
og så får i lige et par billeder af de fleste af guldklumperne.. Casper, Kaja og Pi.
  

9 kommentarer:

  1. Vores træ er også blevet pyntet at børnene og der er simpelhen alt slags pynt på. I mine øjne et rodet træ, men i Felix øjne er det , det flotte træ han nogen sinde har set. Hvilket han også har sagt flere gange.
    På et tidspunkt ude i fremtiden, gider de nok ikke pynte juletræ mere og så kan jeg igen få det som jeg vil have det :)

    Sød ide med hundetegnene.
    Smukt julebord du har pyntet.

    Glædelig jul til dig og hele familien.

    -Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kaja er heldigvis så lille så jeg kunne stadig styre at der kun kom 2 farver pynt frem. :-)

      Men jeg vil vænne mig til tanken, for det var ret hyggeligt at pynte det sammen med hende :-)

      Slet
  2. fine julebilleder - og søde traditioner hos jer :)

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder - og sikke et fint pyntet julebord. Glædelig jul :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) ja julebordet vil jeg selv pynte :-) glædelig bagjul

      Slet
  4. Sikke skønne billeder, og en sød ide´ med hundetegn på træet. Har desværre også taget afsked med vores hunde i år, så deres hundetegn på træet vil være et dejligt minde... Tak for den ide´:-)

    Kh Nanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)

      Ja det med hundetegnene er også blevet en hyggeting herhjemme. Da vi sagde farvel til gamle Hugo, var Pi straks obs på om far havde husket at tage halsbåndet af så skiltet kunne komme på træet. Og det var altså midt i sommervarmen :-)

      Snup endelig ideen, selvom nogen vil mene at man er kugleskør. Men det afhænger vidst af ens forhold til dyr :-)

      Slet
  5. Hvor ser det bare hyggeligt ud, og sikke en pæn bordpynt :)
    Kh Sabrina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...