mandag den 20. maj 2013

Kjole til Kaja og skjorte-buksesæt til Casper

Så kan jeg vise billeder af tøjet som jeg syede til Casper og Kaja.


Til Kaja syede jeg en kjole efter et mønster fra Stof2000.
Jeg undlod ving-ærmerne og så har jeg lavet skørtet med lidt mere vidde.

Skørtet er syet i en koralfarvet bomuldsvoile med hvide stjerner og bærestykket er syet i et beigefarvet palietstof. Begge stoffer er fra Stof2000.
Jeg har pyntet det med 3 små perle-knapper foran og så har jeg brugt samme slags knap på bagsiden.
Da stoffet var meget tyndt og næsten gennemsigtigt, har jeg givet kjolen et foer af tynd hvid bomuld fra en billigt lagen fra Ikea. Det virker rigtig godt som foer i forårstøj/sommertøj.

Ud over kjolen havde Kaja fået en lille råhvid bolero fra H&M.


Til Casper havde jeg syet en skjorte og et par bukser.
































Skjorten er syet efter et mønster fra Stof2000.

Jeg har dog tilrettet det, ved at lave ribkanter i ærmerne istedet for manchetter og så har jeg lavet skjorten med både kinakrave og alm. skjorteflip, for at få et hvidt stykke ind ved kraven.

Skjorten er syet i en stribet bomuld fra stof2000 og så har den fået hvide ribkanter.
Knapperne er små blå flodheste.

Mønstret snyder lidt, da det er afbilledet som at skjorten er afrundet forneden. Det er mønstret ikke, så det har jeg selv måtte klippe lidt til.

Bukserne er syet efter Minikreas mønster, på de smalle bukser.

Bukserne er syet i en mørkeblå babyfløjl fra Stof og Stil og så har de fået knæstykker på, der matcher skjorten.
Bukserne har en mørkeblå rib foroven og forneden.
På bagsiden har de fået en lille pyntesøm, bare for at give dem en smule ekstra.

Jeg havde også syet en kjole til mig selv.. men den ligger henkastet i hjørnet og er ikke blevet lagt op.. for det lignede en kartoffelsæk i satinstof. :o(



4 kommentarer:

  1. Lækre outfits! Den kjole er bare fin - jeg tror, jeg har det samme stjernestof fra stof2000, men kan det passe, det er kraftigere farvet end på billederne? Pailetstoffet er godt nok fint, det må jeg ud og lede efter ;)

    SvarSlet
  2. nej jeg synes det er meget lyst, men de har vidst haft det i en lidt kraftigere farve og så havde de det også i grøn..

    Ja palietstoffet synes jeg passer rigtig godt til stjerne-stoffet.. Jeg vil dog ikke anbefale knapperne, for de er desværre skallet efter første vask :o(

    SvarSlet
  3. hvor er den kjole skøn, hvad er det for et mønster du har brugt til kjolen? lige en model vi kunne bruge her hjemme :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et mønster fra Homemade. Det hedder iris. Jeg har bare valgt at lave den uden vingærmer og så er den lavet 5 cm længere .:-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...