mandag den 17. februar 2014

Et par små hittebørn

Disse 2 små deguer er flyttet ind her på matriklen.
De har ikke fået navn endnu for vi kender ikke kønnet.
 

De små pus var blevet overladt til den sikre kuldedød.
De var blevet sat fri i hækken i det beboerkvarter hvor min kærestes eks.svigerforældre bor.
 
Da vi hørte det, blev eks-svigermor sendt på degu-jagt. og senere samme aften flyttede de ind i et marsvinebur her hos os.
 
De har fået sandbad, et hus som de kan hoppe op og under, og selvfølgelig foder til deres slags.
Vi er i fuld gang med at bygge et større bur til dem. Det er nemlig dyr som kræver plads. De skal kunne klatre og grave. og så er de gnavere.. så et plastikbur holder ikke så længe..
De er i fuld gang med at gnave for at komme på opdagelse.
 
De minder mig om en blanding af et egern, en rotte, en chinchilla og et marsvin.
 
Jeg har overhovedet ikke forstand på degu´er, men vi har læst en masse og de er velkommen her hos os.
 
***
 
Dette indlæg må være mit skub til at komme i gang igen. det er en hel måned siden sidste indlæg og desværre har jeg ikke nået en masse kreativt. jeg er faktisk bare havnet på min flade mås, om aftenen når unger er lagt i seng.. MEN det skal være slut.. nu vil jeg i gang igen..
 
 
 




9 kommentarer:

  1. Godt i fandt dem og tog dem til jer :)
    De ser vildt søde ud!
    Kender det alt for godt det med de blog indlæg, der går længere og længere tid imellem indlægene hos mig også.
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. De er så søde... og de er blevet glade for deres nye bur.

      Ja jeg skal bare i gang igen, for jeg savner det..

      Slet
  2. Hvad tænker folk dog på at sætte sådan nogle små dyr ud i kulden :(
    Så er det godt der er mennesker som jer der kan tage den til jer :)

    Det med det kreative eller mangel på samme det sker også hurtigt her og blog indlæg får jeg heller ikke skrevet så mange af. Jeg er faldet lidt i IG fælden ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Folk tænker ikke.. desværre.. eller også er de ligeglade.. det er jo "bare" et dyr.. brug og smid væk mentaliteten.

      jeg vil ikke give IG skylden for der skriver jeg heller ikke så meget.. stilheden her, er vidst bare et udtryk for at jeg ikke får lavet noget kreativt.

      Slet
  3. Man kan da virkelig undre sig, når der er nogle som ikke tænker på dyret, som de selv har anskaffet sig :( .. Men hvor er det godt, at i har plads og husrum .. Hatten af for jer ... :D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er ufatteligt.. men her er der blevet plads.. :o)

      Slet
  4. Velkommen tilbage ... godt at du er med igen.
    Utroligt at folk bare sætter dyr ud, det høres alt for ofte. Jeg anede ikke at der var nogle dyr med den betegnelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia.. ja det er utroligt.. :o( jeg vidste heller ikke præcis hvad en Degu var, da manden skrev og spurgte om vi skulle give dem et hjem..

      Slet
  5. Du er skøn! Hvor godt at de kan bo hos jer. Og vildt modbydeligt at nogen bare har 'sat dem ud'! Det gør mig sk*de harm!

    Vil du mon dele lidt om dem senere? Min ældste datter har ønsket sig sådan nogle i noget tid nu, men jeg ved ikke om det er en god ide når vi også har en kat.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...