torsdag den 25. december 2014

Julebord og Juleminder


Julebordet blev holdt i grå, hvid, sølv og kobber.
Løberne er klippet i stof fra Stof og stil.
De skulle have været syet i kanten, men det nåede jeg ikke, så det må blive inden de bliver vasket.
Heldigvis er kanten fint og skarp fra klippet.. så det så fint ud.
 
 
 
Bordet blev pyntet med lidt løse stjerner lavet i selvtørrende ler, som havde fået lidt prægning med blonde.
Jeg havde også lavet gavepynt af det selvtørrende ler.
 
 
 
Juletræet var pyntet med guld, sølv, kobber og hvid.
En del af kuglerne var nye, da vi ikke havde nogle kugler i hvid og sølv.
 
Julen betyder minder for mig.. og vores juletræ indeholder flere minder.
Englen nederst, har jeg haft hængende på mit træ i mange år. Jeg vil altid have en engel på mit træ, og jeg tænker på min elskede mor når jeg sætter englen på træet.
Vi har samlet lysholdere fra Georg Jensen, fra børnenes fødselsår. De sidder på de øverste grene.
Min største bonusdatter er fra 1989 og dengang lavede de ikke lysholdere, men i år lykkes det at finde en juleuro fra 1989 hos en samler, så den fik jeg købt og nu er alle ungerne "samlet"
 
Som det fremgår af billederne, så har vi også lidt speciel julepynt.. Vi har nemlig hundeskilte hængende på træet. Det er vores afdøde hunde, som vi også mindes her.
Hundene betyder meget hos os, og det første år hvor vi var sammen, måtte jeg desværre aflive min skønne hund, den 22. december og det fik startet denne tradition. Desværre kom der nyt skilt på, både i 2012 og 2013..
og lillejuleaften frygtede vi, at vi også skulle have et nyt skilt på i år. Men sådan gik det heldigvis ikke.
 
Mere om det, i et andet indlæg. For det er en sjov fortælling, nu, hvor det endte lykkeligt..
 
 

 
Ud over minder på træet, så har vi også brugt disse ting, som skaber minder.
Glassene er måge-glas og er nogle som Søren har arvet fra sin Morfar.
De bliver kun brugt til jul, men det passer flot til julebordet.
Terrinen var en af de ting, som jeg tog med mig, da vi tømte min mormors lejlighed sidste år og samlehæfterne er også fra hende, og selvom man godt kan købe de samme i dag, så er jeg sikker på at disse har nogle år på bagen.
 
Glas-brikkerne bruger vi ofte når vi har gæster. Dem har jeg også arvet fra min mormor. Jeg synes simpelthen at de er super skønne og jeg kan tydeligt huske dem fra min barndom, når vi var på besøg.
 
 
 
 
Et enkelt billede af juletræet da en del af gaverne var lagt under træet.
Puha.. sikke en gaveregn..
 
Jeg håber at du har haft en dejlig juleaften.
Rigtig glædelig jul 

1 kommentar:

  1. Det er så dejligt med gode minder. Jeg synes det er sådan en sød idé at I samler minderne på træet.
    Min Mormor er her endnu men er blevet meget gammel det sidste halve år, og var for første gang ikke med til juleaften. Så i stedet for at have en stjerne i toppen af træet, så havde vi et spir, som jeg på forhånd har avet fra hende. Det sad altid på min Mormor og Morfars juletræ og i år sad det så i toppen af vores træ.

    Glædelig jul. Jeg glæder mig til at se dig i det nye år :)

    Kh. Linette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...