tirsdag den 26. april 2016

Arvestykket blev afsløret for 90 års fødselaren


I torsdags fyldte min Farfar 90 år. 
og vi valgte at vi skulle afsløre bilen den dag. 

Bilen har vi (især Søren) restaureret og opgraderet til El-bil. 

Bilen fik jeg af min farfar fra ca. 4 år siden, men tiden og energien har først været der nu. 
Du kan se og læse om bilen her.

Der er blevet brugt RIGTIG mange timer i værkstedet for at få bilen funktionsdygtig og flot til afsløringen. 

Da vi kom til fødselsdags-åbent hus i torsdags, gik jeg op og hentede min farfar og sagde at han skulle komme med ned.



Han havde ingen ide om hvad han skulle eller hvad der ventede ham. 
Men så snart at bilen kom trillende rundt om hjørnet udviste han et kæmpe smil og han var meget meget glad. 
Heldigvis har jeg filmet hans reaktion og jeg har allerede set filmen 50 gange eller mere. 

Han nåede at bande flere gange... HOLD KÆFT hvor er den flot sagde han.
åh hvor det luner mit hjerte at se ham blive så glad. 


Ak ja.. Det kan godt være at bentøjet ikke har det så godt mere og at armen har nedsat funktionsevne efter blodprop i hjernen i efteråret.. men hovedet fejler ikke noget. 
vi fik mange historier om hans tidligere arbejde som autolakere og hele historien om bilen. 


Bilen er en kopi af en Ford Fairlane fra 1957. 
Vi har forsøgt at restaurere den, så tro mod modellen som muligt. 


Det er Søren der har stået for størstedelen af arbejdet. 
Jeg har dog haft gang i silhuettemaskinen for at lave logo til siden af bilen og til bagsmækken. 

De fleste kromlister er originale men da vi ønskede at lakere den 2-farvet, så har vi sat en spejl-folie på som liste mellem farverne. den blev skåret på maskinen for at få den nøjagtig i buerne. 

8 kommentarer:

  1. For at bruge din farfars udtryk "HOLD KÆFT" den er flot!!! Det er har I dælme gjort godt :) Og hvor ser især Casper stolt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak .. Casper var også den heldige og stolte chauffør.. Kaja synes at Casper kørte for langsomt.. :o)

      Slet
  2. Den er da helt fantastisk -- sikke et flot stykke arbejde! :-)

    SvarSlet
  3. Super super fint arbejde og dejlig historie:)

    SvarSlet
  4. Den er godt nok flot!! sikke et arbejde, men smukt resultat :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot. Sikken et arbejde. Jeg kan godt forstå at farfar er imponeret :-)

    SvarSlet
  6. Jeg får simpelthen glædestårer i øjnene af dette indlæg - hvor er det bare SKØNT at høre og se! Og forsinket tillykke med ham :-)

    SvarSlet
  7. Sikke en flot bil det er helt nostalgi :) Tillykke med din farfar.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...