tirsdag den 14. februar 2012

Puder til Kajas værelse




Fra mange mdr siden (da Kaja stadig ikke kunne kravle eller gå) havde jeg klippet nogle firkanter til et større legetæppe som vi kunne tage med ud når vi skulle nogle steder. Men jeg fik aldrig syet det sammen.

Da firkanterne er i røde og lyserøde nuancer skal de ikke bruges til et legetæppe til den kommende lillebror. Da jeg sad og overvejede hvad jeg kunne bruge dem til, kom jeg til at tænke på den stjernepude jeg har set at flere har lavet. Den ses normalt med kvadrater på ca. 50 x 50 cm. men mine kvadrater var kun 25 x 25 cm.. Men hvad pokker, det kunne da være et par dejlige puder til en pudekrog i Kajas nye værelse. Jeg havde alligevel en hel del pudefyld der skulle bruges.

Så jeg fandt 15 kvadrater frem og gik i gang med den første pude. Samme aften blev den indviet og Kaja synes den var dejlig at kravle rundt på og sidde på.
Nu har jeg fået syet en stjernepude mere, og de bliver flittigt brugt om aftenen når vi læser godnathistorie og putter.
Det er meningen at jeg skal have syet et par alm. puder mere til samlingen, for hun elsker simpelthen at kaste sig ned i puderne.

Da Pi så stjernepuderne, bestilte hun straks en til sig selv, dog en lidt mindre farverig en af slagsen.
Så nu er der skrevet en stor stjernesækkepude på To-do listen. :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...