onsdag den 10. oktober 2012

stof fra gemmerne

 
I sidste weekend var vi på besøg hos mine svigerforældre, børnenes bedsteforældre.
og så kom jeg til at "stjæle" fra børnenes legetøj. Dvs. fra Pi´s legetøj.
 
Ude hos Bedstemor og bedstefar leger Pi nemlig tit designer. Hun har en stor sæk med stof, som hun må klippe i og gøre hvad hun vil med. Det meste af stoffet er gammel gradinstof og møbelstof som ikke er interessant.
 
 
 
Men da hun kom iført disse 2 stykker stof, måtte jeg altså spørge om jeg ikke nok måtte snuppe det stof og så give hende et par andre stykker i stedet. Det der da for trist at de 2 smukke stykker bare bliver klippet til leg, når de kan blive så fine til tøj eller lign.
Det var heldigvis helt ok med Pi, for hun er ligeglad hvilken farve stoffet er til den leg.  
 
Min svigermor fortalte mig så at det var gammelt stof. Det var stof som hun havde arvet fra hendes mor, så det var nok 20-30 år gammelt.
Ja, det gør det jo ikke mindre interessant. :o)
Så nu er det blevet vasket og lagt i stofkisten, mens jeg overvejer hvad jeg skal bruge det til.
Hullerne i stoffet har Pi klippet til henholdvis arme, og til hovedet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...