onsdag den 24. april 2013

Mon grøntsager kan vokse ud af ørerne


Nu har jeg valgt at tage tyren ved hornene...

Da jeg i starten af marts var en tur til lægen med Kaja,var der denne korrespondance, da Kaja var færdigundersøgt. (Vi havde lige skiftet læge, så det var første gang at hun så mig)

Lægen: Jeg kan se at vi ser mor igen.. (og hun peger på min mave)
Mig: Øhh Nej, jeg er ikke gravid..
Lægen: (blev meget rød i hovedet ) Det er ikke rigtig vel?
Lægen: (henvendt til den nye læge der sad ved siden af) Jeg siger normalt aldrig noget hvis jeg ikke er sikker, men det var jeg her..
Mig: hmm.. Det redder det ikke...
Lægen: (stadig rød i hovedet) Når men du sagde at du havde en lille en ny en derhjemme ik?
Mig: Tjaaa, han bliver 1 år imorgen..
Lægen: Når den kan jeg vidst ikke redde, skal vi bare sige at du skal hjem og træne mavemuskler?

Jeg har et kilo tilbage fra min graviditet med Casper, 4 kg fra graviditeten med Kaja og så er der lige omkring 7 kg som jeg ikke kan give dem skylden for... De er vidst bare kommet snigende om natten.. ;o) og ja en del af dem sidder på maven..

Men nu skal det være.. nu skal jeg altså...

Jeg vejede mig i mandags (71,8 kg) og så skal jeg først på vægten igen den 17. maj , så er der gået knap 4 uger. (den 17. er valgt fordi vi skal på en tur til Århus, bare kæresten og jeg. så det er 1. delmål.)

Jeg vil ikke sætte målet for højt, så hvis jeg bare har tabt et halvt kilo om ugen så er jeg glad, men jeg forsøger virkelig at tænke over hvad der ryger i munden. De første par dage har ikke været helt nemme, da jeg samtidig har ligget syg. Men jeg har holdt min plan, som går ud på at jeg, så vidt det er muligt, skal undgå brød, kartofler, pasta og ris.

Idag har kæresten ikke været hjemme til aftensmad, så ungerne fik Lasagne (en rest fra fryseren) og jeg snuppede Avokado med rejer, grøntsager og en dressing af skyr, "caviar", dild og citronsaft.

Nu har jeg valgt at skrive det her, for det forpligter :o)

8 kommentarer:

  1. Jeg hepper på dig. Er selv i sammen situation - ligner også en der er relativt langt henne... Jeg er begyndt at løbe, men skal godt nok også styre hvad der kommer indenbords. Må sige dit måltid ser svært lækkert ud...
    Held og lykke...
    Kh Eline

    SvarSlet
  2. Hov, ovenstående er selvfølgelig skrevet af mig og ikke min mand. Havde ikke lige set det var ham der var logget ind...
    Kh Eline

    SvarSlet
  3. tak.. :o) Jeg hepper retur. Jeg kan ikke løbe, men må vidst igang med mit fitnesscenter-medlemskab igen. Jeg er medlem, men har ikke brugt det i flere mdr.

    SvarSlet
  4. Sidder med et lille smil på læben... stakkels læge. Den slags skal man ikke sige højt med mindre man VIRKELIG er sikker i sin sag ;o)
    Men måske er det et godt skub til dig i den rigtige retning. Held og lykke med projektet! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja hun var også meget flov... o)
      men ja, jeg vidste det jo godt.. altså at der er for mange kg.. og nu må jeg igang.. o)
      takk

      Slet
  5. Jeg har også lige en 10 kilo for meget på mave og lår og er også så småt begyndt på -Så er det nu- kuren.
    Jeg hepper på dig og er sikker på du nok skal gennemfører det!

    Hep hep hep !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. :o) så hepper jeg da straks på dig også.. ja, de KG er nemmere at få på, end at få dem af ;o(

      Slet
  6. Uhh jeg hepper også .... kender godt den kamp ;O)

    Mona

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...